Σα. Απρ 27th, 2024

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΙΣΣΑΜΟΥ Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης Χανίων
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Κωδικός Σχολείου: 5054010
ΕΔΡΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΚΙΣΣΑΜΟΣ (1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ) ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 53 (ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΠΡΟΚΑΤ).
Τηλέφωνα: 2822022671, 2822083054
Ε-mail: mail: mail @1 lyk -mail: kissam . chan . sch . gr ή 5054010@sch.gr
Ιστοσελίδα: 1lyk-mail: kissam.chan.sch.gr
Διευθυντής Σχολικής Μονάδας: Παπαευαγγέλου Χαρίλαος, Πληροφορικής (ΠΕ86)
Υποδιευθύντρια: Δελή Αργυρώ, φιλόλογος (ΠΕ02)
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων: Πατεράκης Γεώργιος
Εκπρόσωπος του Δήμου: θεοδωρογλάκης Μιχαήλ (Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής Β/θμιας Εκπ/σης)
Πρόεδρος 15/μελούς: Σγουρομάλλης Άγγελος της Γ’ τάξης
Αριθμός μαθητών: 194 για το σχολικό έτος 2022-mail: 2023
Αριθμός τμημάτων: 10
Σύνολο Καθηγητών: 23 (Μόνιμοι 9, Αναπληρωτές 14)
Βοηθητικό προσωπικό: Η καθαρίστρια (1).

Σχολικός Κανονισμός
Ο σκοπός του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου είναι η εύρυθμη και αποτελεσματική
λειτουργία του, καθώς και η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και
συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους. Βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και λαμβάνει
υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής κοινότητας. Ιδιαίτερα για
το παρόν σχολικό έτος (2022-23) λαμβάνονται υπόψη οι έκτακτες συνθήκες και τα υγειονομικά μέτρα
που εφαρμόζονται λόγω covid-19.

A. Λειτουργία του Σχολείου
1. Διδακτικό ωράριο
Η έναρξη των μαθημάτων καθορίζεται στις 8.15 και η λήξη στις 13.50. Τα διαλείμματα είναι κοινά με το
1ο Γυμνάσιο με το οποίο συστεγαζόμαστε και ακολουθούμε τα προβλεπόμενα για τη Δευτεροβάθμια
εκπαίδευση.

2. Προσέλευση στο σχολείο
 Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, η οποία γίνεται στις
8:15.
 Η προσέλευση γίνεται με τάξη και επιτηρείται από τους εφημερεύοντες η τήρηση των αποστάσεων.
Ακολουθεί πρωινή συγκέντρωση κατά τη διάρκεια της οποίας γίνεται προσευχή και τυχόν
ανακοινώσεις.
 Μετά την προσέλευση η εξώπορτα του σχολείου παραμένει κλειστή.

3. Παραμονή στο σχολείο
Οι μαθητές εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.
 Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν
μαθητή.
 Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον
υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Προσωρινή αλλαγή θέσης επιτρέπεται μόνο μετά από
συνεννόηση με τον εκάστοτε διδάσκοντα καθηγητή.
 Kατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα
από την αίθουσα διδασκαλίας.
 Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.
 Η αφομοίωση της διδασκαλίας και η συμμετοχή στη διδακτική διαδικασία προϋποθέτει αυξημένο
βαθμό συγκέντρωσης. Απαγορεύεται, συνεπώς αυστηρά η παρενόχληση του μαθήματος με
οποιονδήποτε τρόπο. Ο καθηγητής, ως βασικός υπεύθυνος, επιλέγει σε κάθε περίπτωση τρόπους για
την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.
 Στην περίπτωση που ένας μαθητής αποβληθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οφείλει αμέσως να
παρουσιαστεί και να παραμείνει στη διάθεση της Διεύθυνσης.

4. Αποχώρηση από το σχολείο
 Οι μαθητές/τριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων
χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου
(π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει
το παιδί του, εάν κρίνεται απαραίτητο.
 Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη
λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.

5. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου
 Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του
Υ.ΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες, αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές ενημερώνονται έγκαιρα για
προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο
Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που
σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

6. Απουσίες μαθητών
 Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι
κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των
παιδιών τους.

7. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων
 Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:
Ιστοσελίδας του Σχολείου.
Με sms και e-mail.
Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.

Β. Σχολική και Κοινωνική Ζωή

 Ι. Φοίτηση:
Η φοίτηση των μαθητών/τριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και
υποχρέωση τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής
φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο, όσο και την πρόοδό
τους.

 II. Σχολικοί χώροι
Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό
περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:
Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου, καθώς και το φυσικό περιβάλλον της
αυλής του Σχολείου.
Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα
καλάθια απορριμμάτων και χρησιμοποιούν τους ειδικούς κάδους για τα ανακυκλώσιμα υλικά.
Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση.
Επισημαίνεται ότι, μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη
συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

 III. Διάλειμμα
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο,
ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και να μειώνεται η πιθανότητα
ατυχημάτων και ζημιών.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για
την παραμονή των μαθητών/τριών.
Το διάλειμμα είναι ευκαιρία ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών
αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/τριες αλληλεπιδρούν και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή
δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.

 IV. Εμφάνιση
Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να
αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα.

 V. Συμπεριφορά -mail: Δικαιώματα – Υποχρεώσεις
 Ο Διευθυντής
Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του
σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους
και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων
εκπαίδευσης.
Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των
μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής
αλληλεγγύης.
Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη
σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς
 Οι εκπαιδευτικοί
 Α. Υποχρεώσεις των καθηγητών προς τους μαθητές
Οι γενικές υποχρεώσεις των καθηγητών προς τους μαθητές τους περιγράφονται στον
Ν. 1566/1985 και εξειδικεύονται σε Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στο
ΦΕΚ 1340Β/16-10-2002 και στο (άρθρο 37, Ν.4692/2020)
Σε κάθε περίπτωση οι καθηγητές οφείλουν:
να αντιμετωπίζουν τους μαθητές τους με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητά
τους, να υποστηρίζουν τη μάθηση των μαθητών τους τόσο εντός, όσο και εκτός τάξης,
να αντιμετωπίζουν τους μαθητές τους με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια χωρίς διακρίσεις υπέρ
ή εις βάρος ορισμένων μαθητών,

να διασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών εντός του σχολικού περιβάλλοντος,
να συμβάλλουν στη διαμόρφωση σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα
εμπιστοσύνης, ώστε να απευθύνονται σε αυτούς για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματός τους.
 ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ
Με πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζονται εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί οι οποίοι μεριμνούν
για την προστασία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών, τον έλεγχο καθαριότητας των
σχολικών χώρων και για ότι έχει σχέση με την υγιεινή και την ασφάλειά τους.

 Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί:
► προσέρχονται στο Σχολείο 15′ πριν την έναρξη των μαθημάτων και αποχωρούν 5′ μετά τη λήξη,
αφού φύγουν όλοι οι μαθητές.
► Ελέγχουν την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και της αυλής.
► Συνεργάζονται με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς για την αποχώρηση όλων των μαθητών από
τις αίθουσες κατά τα διαλείμματα και κατά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου.
► Επιτηρούν τους μαθητές στα διαλείμματα με βάση την οριζόμενη κατανομή χώρων, ώστε να
υπάρχει παντού επίβλεψη, η οποία είναι απαραίτητη για την ασφάλεια των μαθητών.
► Ελέγχουν τον αύλειο χώρο, ώστε να αποτρέπεται η προσέγγιση ή η είσοδος ατόμων που δεν έχουν
σχέση με τη σχολική κοινότητα.

 Β. Υποχρεώσεις των μαθητών
1.Συμπεριφορά-mail: Πειθαρχία
Γενικά οι μαθητές οφείλουν:
 να σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση και το δικαίωμα των καθηγητών τους να
επιτελούν το λειτούργημά τους αποτελεσματικά,
 να σέβονται τους συμμαθητές τους ως προσωπικότητες, καθώς και τα προσωπικά τους αντικείμενα,
 να μην παρεμποδίζουν την κανονική λειτουργία του σχολείου με οποιοδήποτε τρόπο,
 να δέχονται με ευγένεια τις υποδείξεις των καθηγητών και γενικότερα όλου του προσωπικού του
Σχολείου,
 να χρησιμοποιούν κόσμια γλώσσα και να μην εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά,
 να λύνουν τις διαφορές τους με συνεννόηση και διάλογο, χωρίς να καταφεύγουν στη χρήση βίας.
Η χειροδικία, η αυτοδικία και η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες
αποτελούν σοβαρότατα παραπτώματα και ελέγχονται πειθαρχικά με ποινές που μπορούν να
οδηγήσουν στην απομάκρυνση του μαθητή από το Σχολείο.
Οι μαθητές θα πρέπει να:

Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου.
Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν
προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α.
Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση
ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών μέσων.
Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά
τα παρακάτω βήματα:
1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής
Ζωής.
3. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.
Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και
σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην
καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι
το δικαίωμα των συμμαθητών/τριών για μάθηση.
Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/τριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη
βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην
ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων
του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου
ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
Τα σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να
καταστρέφεται.
 VΙ. Άλλα θέματα

Επισημαίνεται ότι:
Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των
σχολικών χώρων – κτηρίων και υπαίθριων χώρων – απαγορεύεται.
To κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την
πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται. Η παρέκκλιση από
τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.

 VIΙ. Παιδαγωγικός έλεγχος
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας
αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς
σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:
 προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης
 απαγόρευση της βίας
 δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό
 καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας
 προώθηση της συνεργατικής μάθησης
 σύνδεση του Σχολείου με την οικογενειακή ζωή
 προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων.
Αρκετές όμως είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες προβαίνουν σε μη αποδεκτές
συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας. Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των
μαθητών/τριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την
εκπαιδευτικό της τάξης, τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον
Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η
καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε
απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων
του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/ριες να
συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των
επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν
εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του
Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και
παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών
στο Σχολείο αντιμετωπίζονται. με βάση την κείμενη νομοθεσία.

VIII. Σχολικές Δραστηριότητες
Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη
σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού
έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες
τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν
δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και
κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την
ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στις επετειακές,
μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Λόγω των έκτακτων υγειονομικών μέτρων οι όποιες δραστηριότητες προσαρμόζονται
ανάλογα.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΟΝΕΩΝ -mail: ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-mail: οικογένειας
Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που
δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των
μαθητών/τριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη
θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι
σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την
επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που
οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των
γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τον Διευθυντή του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων
που τυχόν προκύψουν.
Οι γονείς- κηδεμόνες μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο με όποιο τρόπο οι ίδιοι θεωρούν
προσφορότερο. Για επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς λόγω των έκτακτων συνθηκών ορίζεται
συγκεκριμένη ώρα κάθε εβδομάδα κατά την οποία ο κάθε εκπαιδευτικός είναι διαθέσιμος και
συνεργάζεται με τους γονείς δια ζώσης, είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω e-mail.
Στο τέλος κάθε τετραμήνου και μετά την καταχώριση της βαθμολογίας καλούνται οι γονείςκηδεμόνες των μαθητών για δια ζώσης ή εξ αποστάσεως ενημέρωση ανάλογα με τις συνθήκες και τα
μέτρα προστασίας για την πανδημία. Ο ατομικός έλεγχος προόδου του μαθητή τους αποστέλλεται
ηλεκτρονικά.
Οι γονείς – κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για κάθε αλλαγή των στοιχείων
επικοινωνίας.

II. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο
Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο
Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή, τον Σύλλογο
Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

III. Σχολικό Συμβούλιο
Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος
Διδασκόντων/ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της
Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του
Συμβουλίου τους.
Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε
πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/ουσών και οικογενειών των μαθητών
και του σχολικού περιβάλλοντος.

IV. Η σημασία της σύμπραξης όλων
Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη
σύμπραξη όλων μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/τριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων,
Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του.

5: Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους
Ι. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο
Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για
την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.
Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά
παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά
φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού
Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Επίσης, ο Διευθυντής ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους
βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί,
μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν
να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι
φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κλπ. για την εύρυθμη λειτουργία
της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

II. Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης
Ενδεικτικό σχέδιο: Χώρος συγκέντρωσης: Η μεγάλη αυλή του 1ου Γυμνασίου (στο χώρο του παλαιού
Γυμναστηρίου).

III. Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο
διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.

6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας-mail: Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του
Ο κοινά συμφωνημένος κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες
παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από τους/τις μαθητές/τριες, τους εκπαιδευτικούς και
τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα,
γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το
θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά
του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση
από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής
επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής
κοινότητας.

Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών προς ενημέρωσή τους.

Κίσσαμος 26 Οκτωβρίου 2023

                Ο Διευθυντής
Χαρίλαος Παπαευαγγέλου ΠΕ86

 

Γενικό Λύκειο Κισσάμου © 2021 - Πολιτική απορρήτου